The end of Perth - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Max Druenen - WaarBenJij.nu The end of Perth - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Max Druenen - WaarBenJij.nu

The end of Perth

Door: Max van Druenen

Blijf op de hoogte en volg Max

16 December 2015 | Australië, Rottnest Island

Hallo mensjes,
Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik een reisverslagje heb geschreven en opzich is er genoeg gebeurt om over te praten. Mijn stage is namelijk geëindigd op 11 december en sindsdien heb ik dus vakantie!

De zondag nadat mijn stage voorbij was ben ik naar het hostel verhuisd waar ik verbleef toen mijn stage net begon. Vanuit daar zou ik namelijk mensen gaan zoeken die ook vakantie aan het vieren waren in Australië. Helaas waren de mensen in het hostel vooral op zoek naar werk en gingen ze dus niet mee.

Ik ben dus helemaal alleen naar ‘Rottnest Island’ gegaan. Dat is een lijmsteen eiland vlakbij Perth dat ontdekt werd door ‘Willem de Vlamingh’. Hij noemde het eiland een paradijs op aarde, alleen was het geïnfesteerd door ratten ter grootte van katten. Gelukkig waren dat geen ratten, maar quokka’s. Dit zijn zeer schattige beestjes die verwant zijn aan de kangoeroe. ’s Ochtendsvroeg ben ik dus naar de boot gefietst en ben met fiets en al de boot op gegaan. Auto’s zijn verboden op Rottnest en daarom huurt vrijwel iedereen een fiets. Het zou zomaar kunnen dat er op dat eiland meer fietsen leven dan in de rest van Australië.

Toen ik aankwam op het eiland heb ik meteen de adventure tour genomen. Hierbij gaan ze in een snelle boot (ze wilden het geen speedboot noemen) een rondje om het eiland en krijg je hierbij allerlei verschillende dieren te zien. Eerst gingen we langs de zeehonden daarna zouden we dolfijnen te zien krijgen, maar omdat er te weinig golven waren die dag kwamen ze niet boven water. Daarna kregen we een vogelsoort te zien waarvan ik de naam vergeten ben, maar het had een vrij groot nest op een klif gebouwd en het had twee jongkies. Daarna hebben we nog wat roggen gezien en daarna was de tour voorbij.

Na de tour ben ik dus over het eiland gefietst. Het eiland heeft een heleboel stranden en meren waar het prachtig is om langs te fietsen. Ik heb dus bijna over elke weg van het eiland gefietst. Ook heb ik er gesnorkeld waar ik allerlei verschillende soorten koraal zag. Hier heb ik helaas geen foto van kunnen maken want dat is onderwater. Overal op het eiland waren wel quokka’s te vinden. Hier heb ik dus wel foto’s van want dat is boven water. Het is blijkbaar een soort rage om een selfie te maken met een quokka. Dit was best wel lastig want je mocht de beestjes niet voeren en daarom was het dus lastig om ze naar je toe te lokken. Waarschijnlijk weten jullie al dat het me toch gelukt is, want deze selfie is namelijk mijn nieuwe profielfoto op facebook. Hoe ik het voor mekaar gekregen heb blijft beroepsgeheim.

De dag voordat ik vertrok naar Melbourne kreeg ik een heel leuk mailtje van school dat mijn stageverslag niet voldoende was. Daarom was ik deze dag weer vol enthousiasme naar het lab gegaan om aan mijn verslag te werken. Ik had verwacht dat iedereen me vol enthousiasme zou verwelkomen, maar in werkelijkheid kreeg een schamele: “wat doe jij nou weer hier”. Mijn verslag heb ik helaas niet volledig afgekregen die dag. Daarom zou ik er tijdens mijn vakantie aan moeten werken. Gelukkig kan ik nu vast verklappen dat het verslag helemaal af is en opgestuurd.

17 december heb ik Perth dus verlaten en vloog ik naar Melbourne.

Intussen ben ik al drie locaties verder en moet ik dus nog veel typen. Als dit niet gebeurd denk dan maar dat ik het te druk heb met vakantie vieren.

Gelukkig nieuwjaar
Max

  • 06 Januari 2016 - 08:57

    Henk&Helma:

    Hallo Max
    Een Gelukkig Nieuwjaar, wat een mooi verslag , geniet er maar van , het lijkt me een prachtig land
    Groetjes Henk &Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Hoi ik ben Max

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 6247

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 31 December 2015

Stagereis Australië

Landen bezocht: